atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sparkvot april & lite annat

Publicerad 2019-04-26 06:56:00 i Atlasinvesto,

 
Lönen för april blir på nytt högre än tidigare. Och tack vare detta kan jag också fortsätta vara offensivare än tidigare med mitt investerande.
 
Som jag skrev i förra inlägget kommer jag att köpa H&M den här månaden. Både för utdelningen och för nysparandet. Och den planen kommer att exekveras så snart lönen är på kontot. Vilket innebär en sparkvot på 31%. Känns riktigt skönt att för andra månaden i rad kunna krossa mitt eget mål för sparkvoten. Men det kan vara bra att ha lite marginal eftersom semestermånaden brukar bli tuff att få ihop det med investerandet. 
 
Glädjeämnen i veckan har bland annat varit Atlas Copcos och Axfoods rapporter för Q1 som redovisades 25 april; båda var väldigt starka. Detta resulterade i att aktierna steg kraftigt. ATCO B var upp 4,47% och AXFO 5,01% när börsen stängde på torsdagen. 
 
Utöver fina rapporter (för mina innehav) har solen strålat på mycket under dagarna på en i stort sett klarblå himmel. Jobbet har varit spännande och givande. Jag har fått hem tre nya böcker som jag beställt från Adlibris. Böcker som kommer ge mig inspiration och energi. 
 
Och kvällen igår avslutats med att titta på senaste avsnittet av Trädgårdstider. För mig är det sann rekreation att se på sådan mys TV som Pernilla Månsson Colt och gänget bjuder på - som honung för själen! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: The Dividend Story

Publicerad 2019-04-26 19:46:51

Bra sparkvot! Vad blev det för spännande böcker? :)

Svar: Har skickat böckerna till din mejl!!
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela