atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Saving Ratio

Publicerad 2018-10-27 09:37:14 i Atlasinvesto,

 
Yes! Efter några månader av lägre sparkvoter blir oktober min riktiga comeback. Sparkvoten är tillbaka på målsättningen för året. Och som gammal slitvarg på fotbollsplanen knyter jag min näve av jävlaranamma -"Kom igen nu Atlas!!!" 
 
Jag lyssnade på när Niklas "Investeraren" Andersson var och hälsade på i Rika Tillsammans-podden (avsnitt 70). Där reflekterade de bland annat omkring sparkvoter och vad de tror kan vara viktiga ingridienser i framgångsrikt sparande och investerande. Har ni missat det avsnittet kan det vara väl värt att gå in och lyssna på. Roligt, informativt och inspirerande! Det går även att lyssna på hos Investerarens podcast så klart.  
 
Trots att jag den här månaden kom upp i över 20% av sparande/investerande kan det bli tufft att uppnå mitt reviderade sparkvotsmål (valde att gå ner från 25% till 20%) sett över helåret 2018. Men med den funderingen kan jag ju konstatera att det är två löner kvar och jag tänker göra mitt bästa för att komma så närma målet som jag bara kan.
 
Vi får helt enkelt se vad som skrivs in när det är dags att summera årets siffror för Atlas Investo. Ett citat som skulle kunna passa in i dagens reflektioner är av Napoleon Hill och får avsluta mitt inlägg den här lördagen:
 
"Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp." 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela