atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Fedagsmys är inte något självklart!

Publicerad 2018-11-30 19:49:00 i Atlasinvesto,

 
Det är fredag! Jag står i köket å steker prinskorv till mina änglar. Efter en veckas utmaningar på jobbet får jag nu en hel helg med mys och kvalitetstid med barnen. Och först ut är fredagsmyset!
 
På min stereo sjunger Bruce Hornsby The way it is och jag inser plötsligt att mina höfter hjälplöst börjat röra sig vid spisen. Jag är inte längre Atlas, utan har genom musiken förvandlats till den "dansande mästerkocken". Och för varje låt som går flyger korvarna alltmer runt i stekpannan som Travolta i Saturday night fever.
 
Barnen sitter vid köksbordet bakom mig. De jublar högljutt (här är jag kanske inte helt verklighetstrogen) när jag mellan korvstekning och pastakok vänder mig om och spelar luftpiano och mimar ikapp med Christopher Cross sköna Ride like the wind
 
Jag är engagerad i en idrottsförening i min stad. På min mejl fick jag tidigare under dagen ut ett meddelande från föreningen. Om att en eldsjäl och mycket sympatisk människa efter en kort tids sjukdom lämnat oss. Som så ofta blir man påmind om att vi aldrig vet när det är vår tur att lämna in. Han var pigg och okey för någon månad sedan. Nu finns han inte mer. 
 
Därför var det med extra glädje - med insikten om att jag lever och är med i matchen - som jag hämtade barnen ikväll efter jobbet. Körde till Ica Maxi och handlade. Och att jag ikväll fick förbereda deras kvällsmat medan de satt och ritade - mellan mina framträdanden.
 
Den sista låten, innan lyxmiddagen "Prinskorv med makaroner a la Atlas" serverades, var Starships underbara Nothing's gonna stop us now. När vi så tillslut satt där alla tre vid bordet tog jag deras hand och sa att ikväll ska vi ha fredagsmys som aldrig förr. Pappa är så glad att få finnas här med er. Och just nu ska inget ska få stoppa oss från att ha en riktigt mysig kväll. Så höjde vi våra glas med mjölk i en skål!! 
 
En tacksam, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela