atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Mars störst utan tvekan!

Publicerad 2018-03-28 13:10:00 i Atlasinvesto,

 
Planeten Mars är den fjärde himlakroppen från solen och faktiskt solsystemets näst minsta planet. Namnet har den så klart fått efter den romerska krigsguden Mars; precis som månaden mars. Men även om mars först kommer som nummer tre av årets månader är den som utdelningsmånad ohotad "numero uno" - för Atlas Investo i alla fall.
 
Jag fortsätter att (som den lilla Marsbilen på bilden) kämpa vidare i krigsgudens månad, liksom börsen gör och där volatiliteten är fortsatt hög.
 
För mina drygt 25% av lönen köpte jag den här gången mer i Latour. Den fina utdelningen i mars står bland annat SHB och Castellum för. Och för detta välkomna kapital ska den sista delen i ATCO köpas in. Sedan är jag nöjd med antalet aktier i Atlas Copco inför spliten av bolaget senare i sommar och kan med glädje konstatera att just det aktuella delmålet därmed är avklarat!
 
Allt som allt tuffar det på enligt planen. Under de närmsta månaderna kommer fokus vara på att dels fortsätta balansera portföljen och vid tillfälle köpa mer i Axfood och SHB.
 
Som avslutning vill jag ta chansen att tacka Jerry Williams som tyvärr lämnat oss för alla år av glädje och bra musik som han gav oss.
     Jag fick vara med och uppleva hans största framgång rent kommersiellt 1988 då han släppte låten "Did l tell you" och hela Sverige fick upp pulsen tack vare honom. Och när jag minns honom är det faktiskt med "Did l tell you" videon på näthinnan där jag tyckte han var så fantastiskt cool och karismatisk!
     Han verkade dessutom vara en god och sympatisk människa, vilket kom fram fint i Tv-rutan när han medverkade i programmet Jills Veranda
     Så med en textstrof från en av hans låtar avslutar jag dagens inlägg. En text vars innebörd säkert många av oss känner igen - på ett eller annat sätt - från något tillfälle på vår resa genom livet...
 
"Tell my love, tell my love I'll be home.
Tell my love it's goodbye rolling stone. 
I been travelling the whole world to find,
She's always the one on my mind."
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela