atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Bloggen har fyllt 2 År!

Publicerad 2018-06-29 12:51:00 i Atlasinvesto,

 
 
Under två år har jag nu skrivit och filosoferat omkring ekonomi, livsbetraktelser och personlig utveckling. Och det har varit en spännande och givande resa!
 
Anthony Robbins har sagt att Den enda omöjliga resan är den du aldrig börjar! När jag började min bloggresa sökte jag framförallt två saker.
 
1) Kontakt. Med andra människor som också är på en ekonomiskpersonlig resa. Kontakt som kan inspirera och motivera. Kontakt för att tillsammans med andra kunna reflektera omkring utmaningar och möjligheter på vägen. Bloggen fyller ett socialt behov.
 
2) Kontemplation. Mindfulness att stanna upp en stund i livet, att se på saker ur ett helikopterperspektiv, att analysera och skapa synteser i vardagen på min resa genom livet. Den fyller mitt behov av introspektion.
 
Jag tycker att båda dessa behov - kontakt och kontemplation - faktiskt till stor del blivit uppfyllda genom mitt bloggande. Och nu närmar jag mig 200 inlägg vilket kommer att bli en milstolpe.
 
Man vet aldrig riktigt hur lång en resa som den här blir, eller när resans slut börjar närma sig. Men just nu känns min färd med bloggen bra och i alla fall jag tror att det är långt till sista inlägget!!
 
Tack för att ni finns därute.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Postat av: Procentpanik

Publicerad 2018-06-29 19:26:43

Ett stort GRATTIS på två års dagen Atlas! Ja visst ger bloggandet lite av varje. Jag brukar glädjas åt när folk påpekar saker jag missat eller glömt när jag gör ekonomi-inlägg.

Svar: Tackar!! Jo men jag gillar verkligen bloggosfären vi tillhör. Känns roligt att vara en del av den. Och kul med den respektfulla tonen som alla har, trots olika åsikter. Och som du nämner är det just olika tankar och påpekanden som känns utvecklande och intressant.
Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela