atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

After All Is Said And Done

Publicerad 2018-04-30 00:20:00 i Atlasinvesto,

 
Efter separationen har jag och min föredetta haft en ansträngd bergodalbana till relation. Vi är föräldrar till våra barn, evigt sammanbundna. Trots att vår väg som älskande tog slut viskar historien om vad vi skapade i våra hjärtan - två underbara barn.
 
Och trots att vi är som hund och katt insåg jag idag att barnens välmående kommer att för alltid förena oss i små stunder. Stunder där vi inte längre står som två stolta hotfulla krigare mot varandra, utan som en mor och en far bredvid varandra. Hur vet jag det?
 
Jo det blev nämligen känt för oss att ett av våra barn kan ha farit illa i skolan. Han berättade för några dagar sedan om utsatthet och utanförskap. Och plötsligt försvann all vår ilska mot varandra i våra hjärtan. Vårt älskade barn verkar farit illa. Utan att tveka lade vi ner våra vapen och förenades för att nu försöka finna en väg så att han ska känna trygghet och ha det bra i skolan. Vi trodde ju att han hade det. Ibland sätter livet oss människor på prövning, barn som vuxna, ingen går säker.
 
Vår sons prövning i skolan gör att vi nu som mor och far går hand i hand för att göra vad vi kan för att få allt att bli bra för honom igen. Vår kärlek till honom viskar till våra sårade hjärtan - som en gång älskade varann - att finnas där för honom. Vilket vi ska och alltid kommer göra. Så länge vi kan. 
 
Likväl vet jag att när den här stunden är över kommer den negativa spänningen oss två i mellan tillbaks. Vi blir åter stolta krigare som håller oss på avstånd från varandra för att inte strid ska bryta ut. Men nu vet jag att efter allt är sagt och gjort så kommer vi i alla fall finnas där för våra barn. No matter what!
 
Hon är en god mamma. Jag är en bra pappa. Vi är våra barns hjältar. Så kommer det att förbli. Ingen separation i världen kommer förändra det. Och idag har det landat i mitt sårade Atlas hjärta. Allt det här är troligtvis bara mänskligt. Vi gör båda vad vi kan. Ingen av oss önskade att kärleken skulle ta slut. Den bara gjorde det. Men kärleken till våra barn, det är den som gör att glimtar av det som en gång var för alltid kommer leva vidare. Så är det. 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Postat av: Egon%20Investor

Publicerad 2018-04-30 09:57:32

Fint skrivet. Lycka till med att reda ut problemen er son har råkat ut för.

Mvh

Egon

Svar: Tack. Jag hoppas det kommer lösa sig till det bättre nu när vi vet att han haft det tufft under perioder. Vi kommer helt enkelt ligga lite närmare under en tid och i kontakten med läraren som nu vet om vad som framkommit. Sånt här brukar lösa sig och han trivs för övrigt så jag är hoppfull.

Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela