atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Idag är gårdagens imorgon!

Publicerad 2016-05-31 23:36:00 i Atlasinvesto,

 
Att investera tid i sin privatekonomi är ett medvetet beslut. Och precis som trädgårdsmästaren odlar sina växter och blommor odlar jag min privatekonomi. Vill jag bli finansiellt framfångsrik så måste jag fatta ett beslut. Eller rättare sagt MÅNGA beslut. Precis som trädgårdsmästaren för att få en blomstrande trädgård.
 
Jag behöver göra upp en plan idag för var jag vill vara imorgon. Det är helt avgörande att inte skjuta upp planbeskrivningen till imorgon. För imorgon kanske aldrig blir av. Allt vi har är här och nu. Vill jag uppnå något så är här och nu det som jag kan använda och arbeta med. Ta en penna och ett papper, anteckningar i din Iphone, eller ett word dokument i datorn och börja skriva ner din plan: vad vill jag, hur ska jag göra och var börjar jag. Gör en 1-års plan, 3-års plan, 5-års plan så att du kan se och få bekräftat ATT du är på rätt väg eller OM du behöver revidera i din plan.
 
Jag behöver också fatta ett beslut om att jag verkligen vill uppnå en plan eller planer och förankra i mig själv vilka uppoffringar det kommer att innebära. Uppoffringar som ju längre tiden går blir till goda vanor i vardagen och som kommer leda mig mot mina mål.
 
En annan viktig faktor - för framgång och måluppfyllelse - är beslutet att bara berätta mina mål för de som kommer stötta mig och förstå mig. För en blomma kommer bara växa sig stor och stark om den får vatten över sig, inte eld. Att ha en dröm eller ett mål eller en vision är inte något som tilltalar alla människor. Alltså de som du tror inte är intresserade eller stöttande eller kan ha en uppriktig förståelse för vad du vill uppnå - berätta inte om dina planer för dem. Vad gagnar det din dröm om att skapa en äng av miljoner blommor, genom åsikter och kommentarer som att det är naivt, onödigt, löjligt eller bortkastad tid? Nej beslutet att BARA dela med sig av din dröm endast till de som vill vattna blommorna tillsammans med dig eller åtminstone förväntansfullt följa ditt arbete kan vara det som avgör om du uppnår ditt mål.
 
För tänk dig "Vem är det egentligen som får dig att hungrigt vilja nå morgondagen?" Omgärda dig av dessa människor och chansen att dina blommor kommer växa till ett paradis på Jorden ökar med stor sannolikhet. Våga vara din ekonomis trädgårdsmästare och kom ihåg att idag är gårdagens imorgon. Börja vattna dina blommor.
 
Mitt första mål är att nå miljonen. Min väg är att följa min plan. Min början är att spara och investera målmedvetet och med glädje. Igår, idag och imorgon. Jag ska lyckas. Det bara är så.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela