atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

En flod genom stormar

Publicerad 2016-06-29 20:26:00 i Atlasinvesto,

Som jag kommenterat på andra bloggar är planen för hur jag ska uppnå mitt mål kanske viktigast av allt. Inte vägen. Inte målet. Nej planen och vad min nya plan blir när målet är uppnått.
 
För livet har många prövningar. Sånt som mina tanka om mig själv. Barnens ständiga behov och vilja. Min käras alla idéer om hur saker och ting borde vara. Jobbet och allt som ska funka där. Vänner och familj som ska känna sig tillfreds. Ekonomiska drömmar och ekonomisk vardag som ska harmonera tillsammans. Marknaden som ryter som en björn eller frustar som en tjur. Mitt i allt det här - livet - som ibland kan kännas övermäktigt och stormigt och enormt utmanande är en noga genomtänkt och strategisk plan - för vad det än må vara - en fantastisk tillgång; ett vapen likt Lancelots svärd mot allt det hotfulla.
 
Ett vapen som fungerar som en stilla flod genom ett stormigt hav. Den gör din förmåga att tänka och fatta beslut både enklare och effektivare. Enklare för du vet vart du är på väg och hur du ska ta dig dit. Effektivare för att du lättare kan revidera en skriven plan än en oskriven.
 
När du ser det stormande havet längs floden är det planen som kommer leda dig till en trygg hamn någonstans i framtiden. Väl framme i hamnen är det viktigt att du sätter dig ner på någon mysig liten krog och lika noggrant skriver ner din nya plan. Inte förrän den är färdig ska du resa dig upp och betala för din nota. Och när du öppnar dörren och möter kvällsljuset så står du stark. För du vet vilken väg du ska ta, och vad du behöver göra för att nå till nästa hamn. Oavsett om havet stormar eller ligger glittrande i kvällssolen.
 
Det är planen för vägen till målet som är viktigast. Kanske viktigast av allt för att uppnå drömmen om att skapa en passiv inkomst som du kan ge till dig själv, din kära, dina barn och till de som behöver längs med livets väg. 
 
Det är som en saga att få leva här på jorden. Ta chansen att skriva den sagan själv. Låt ingen annan få göra det åt dig. Vill du lyckas eller uppnå något så börja idag. För vem vet vad som egentligen händer imorgon.
 
Miljonen närmar sig för varje dag som går. Det är ofrånkomligt. Jag tänker tacka min plan när den är uppnådd. Och sedan ska jag skriva en ny.
 
Vad har varit framgångsrika strategier för er i strävan att skapa passiva inkomster? Dela gärna med er!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela