atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Årets sista inlägg - är första steget!

Publicerad 2016-12-31 12:43:00 i Atlasinvesto,

"What can I do today to achieve what l want tomorrow?"

Årets sista inlägg blir på ett sätt början på nästa år. Att vara den som själv designar mitt liv är viktigt för mig och för Atlas Investos framtid. Därför kommer jag här på bloggen skriva en öppen lista med utmanande mål inför 2017. Målen är inte enbart finansiella, men OM de uppfylls är jag övertygad om att livet på sitt lite magiska sätt ser till att de uppfyllda målen fungerar som olja längs vägen på alla områden - ekonomiska, personliga, sociala, mentala, fysiska med mera.

Att ett nytt år inte behöver bli som det förra är en viktig lärdom jag tagit till mig genom åren. Men det är upp till mig och endast mig att få till en förändring eller ny riktning. Att sätta segel på min färd! Vad än någon annan säger. Vi kan skylla på många saker i vår omgivning, i våra förutsättningar, ja i livet i allmänhet. Men när vi skyllt på allt vi kan - gjort vår egen "skyll på allt lista" - så står vi ensamma inför oss själva. Vad vill jag? Vad är mina drömmar? Vart är jag på väg? Vad vill jag uppnå? Vem vill jag bli? Det är där någonstans i dessa frågor som seglet sakta behöver hissas, genom en skriven handlingsplan. Här är några av Atlas Investos och dess VD:s planer inför 2017. Nu lägger vi ribban högt och bara framtiden vet vad som kommer bli verklighet!

FEM STORA MÅL FÖR 2017

1 Börja lära mig spanska - jag läste spanska på gymnasiet och vill nu som vuxen ge det en chans till. Anmälan till "Spanska för nybörjare" är gjord och fakturan på väg! För att boosta motivationen ska jag vid minst ett tillfällen åka till Spanien under en weekend för att aktivt träna språket. Har ni något härligt tips var i Spanien jag skulle kunna åka till?

2 Portföljens värde ska den siste december 2017 vara minst 1 150 000 kr - följer jag min nedskrivna plan är detta ett mål som är inom räckhåll.

3 Sätta nytt bo i min nya bostadsrätt - har sedan separationen mellanlandat i en hyresrätt men har köpt en bostadsrätt. Den vill jag nu skapa till mitt och barnens paradis på Jorden. Planen är lagd och så fort tillträde kan ske drar den igång!

4 Göra minst en kulturresa - jag älskar mat, kultur, historia, geografi och nu vill jag ännu mer uppleva det också! Min plan för framtiden är att ta med mina barn på dessa resor - weekends till olika platser på vår fantastiska Jord. Men den första resan får bli jag själv i ett slags pilottest för om upplägget med "weekendsresor" funkar.

5 Personlig utveckling - jag vill utvecklas både i min yrkesroll men framförallt personligen! Detta ska jag göra genom att gå på minst en föreläsning i kvartalet. Föreläsningen kan han handla om allt men gärna om kommunikation, mindfulness, retorik, livsöden, ekonomi, att sätta mål, historia, konflikthantering, företagande, metodik med mera. Utöver detta vill jag läsa inspirerande böcker om allt mellan himmel och jord men minst en bok i kvartalet.

Så för att svara på frågan "What can l do today to achieve what l want tomorrow?". IDAG kan jag skapa en plan för vad jag vill uppnå IMORGON! Genom att göra en plan för morgondagen kommer morgondagen göra vad den kan för att försöka ge mig det liv jag designat. Kan det vara så?

Har du designat din plan för morgondagen?

Med vänlig hälsning,

Atlas Investo

[email protected]

Kommentarer

Postat av: Investeralitemera

Publicerad 2017-01-01 18:30:41

Tjena, gillar det du skriver om! Ser att du länkar till min blogg. Har lagt till din på min blogg lista! God fortsättning! ☺

Svar: Vad roligt att du gillar det jag skriver! Det börjar bli många bloggar jag följer och din är en av dem. Bra jobbat både med bloggen och din porrfölj. Nu gör vi 2017 till ett riktigt bra investeringsår. // Atlas Investo
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela