atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Eyes without a face

Publicerad 2019-06-18 09:47:00 i Atlasinvesto,

 
Ni vet att jag då och då smyger in musik som jag älskar. Musik som funnits med mig genom livet. Atlas soundtrack så att säga. Nu kommer det ännu en artist vars musik inspirerat mig i mitt liv. 
 
Den artist jag vill lyfta fram som en av mina favoriter genom åren är Billy Idol. Med sin varma rockiga röst och med sina melodiösa låtar har han hela tiden funnits där med jämna mellanrum. 
 
Den första låten jag hörde med honom var på MTV i början av 1990-talet. Den var suggestiv och vacker och Billys röst fångade in mig för alltid. Låten var "Adam in chans" från hans femte album Cyberpunk. En låt som  bjuder in till skön kontemplation och en ganska lågmäld Idol. Här är hans singelversion betydligt kortare och finns på Youtube (alla andra låtar jag nämner finns på Spotify). Originalet är några minuter längre och börjar med en lugn röst som vill få oss att stressa ner och gå in i ett skönt meditativt mindset.
 
En annan låt som jag älskar (det här är min favorit med honom) är "Eyes without a face" från hans andra album Rebel YellDet är Idols dåvarande flickvän som sjunger så förföriskt i refrängen. Hon sjunger just textraden "Eyes without a face" fast på franska. 
 
Det är främst hans lite lugnare låtar som tilltalar mig. En sista favoritlåt (som jag dessutom sjungit en hel del) är "Sweet Sixteen" från fjärde albumet Whiplash Smile. En låt som i sin softa enkelhet passar alldeles utmärkt som "On the road" musik när man ska köra till stranden eller sitter på balkongen med en IPA i handen. 
 
Förutom dessa tre låtar har Billy Idol gjort många sköna rocklåtar som funkar på vilken fest som helst. Och som verkligen ger skön energi när man behöver det. Bland dessa är låtar som "Rebel Yell", "White Wedding", "Dancing With Myself" och "Hot in the city" några favoriter!
 
Så om ni råkat missa Billy Idol, börja med att lyssna på de låtar jag lyft fram i detta inlägg - Atlas Favoriter - och se vad ni tycker. Kanske finner ni också inspiration i någon av hans låtar... 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela