atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

"Sommar Med Atlas"

Publicerad 2018-08-04 16:16:00 i Atlasinvesto,

 
Har de senaste dagarna lagt ner tid på att göra om barnens rum. Det är roligt att skapa ny energi i ett rum genom relativt små förändringar.
 
Jag känner mig som självaste Ernst Kirchsteiger där jag huserar som värsta inredaren mellan rummen. Jag flyttar lampor och jobbar med punktbelysningar, leker med kontrastfärg, testar olika mattor och provar olika platser för möblerna i rummen, sitter på huk och letar vinklar, lägger till och tar bort. 
 
Min flickvän hjälper mig och tillsammans vill vi skapa två nya rum med lite mer mogen känsla - men ändå med samma barnrums-touch på något sätt.
 
Grundreceptet för att inreda ett rum a la Sommar med Atlas lyder så här (för er som likt mig är såld på Ernst läs gärna mitt grundrecept och försök höra hans goa närkingska i bakgrunden): "Jag vill att rummet ska ha en varm fräsch känsla, som liksom fyller mig med harmoni och en skön känsla av att här vill jag va!"
 
Efter att fått till Athenas rum klockrent kämpade jag med Amadeus. Den där "kirchsteigianska" feelgood känslan vägrade infinna sig. Så slog det mig. Jag bytar ut rummets kontrastfärg till en annan!! Och plötsligt började det hända saker! Tillsammans med en härlig grön växt slog känslan till som en varm sommarvind och jag var nästan i mål. Men den där pricken över i:et saknades och vi bara skulle hitta den!
 
Dagens reflektion är att har man påbörjat något så lägg ribban högt och gör vad du kan för att få till det. Nöj dig inte med att nästan fått till det. Ibland får det även bränna till lite i plånboken för att det där i:et ska uppenbara sig. Så blev det när det kom till Amadeus rum.
 
Så vad blev då pricken? Jo en härligt ljusgrön rund matta. Den blev som grädden i kaffet - som tio Sommar med Ernst - och skapade både helhet, balans och värme i hans rum. Men billig var den inte... 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
PS: som ni förstått är mina barns namn fingerade (liksom mitt) men de kommer från och med nu kallas för Athena och Amadeus, här på bloggen, för att skapa en mer personlig känsla. DS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela