atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Utdelning 1 & 2, Castellum & Pilotskolan!

Publicerad 2021-04-03 10:23:44 i Atlasinvesto,

 
Precis som jag planerat investerade jag större delen av mina två första utdelningar i fastighetsbolaget Castellum. Det var utdelningen från Axfood och Handelsbanken som återinvesterades och jag har därmed fyllt kvoten för hur många nya aktier i Castellum som jag ska köpa på mig under 2021. Om det blir fler är det bara en bonus!
 
Castellum är förresten det enda bolag som jag tagit in i portföljen (en gång i tiden) utan någon specifik storägare vid tidpunkten. Vilket annars är något som jag gärna ser i mina innehav. Varför? Därför att den ägaren (bolaget eller personen) blir till stor del mina ögon och öron i bolaget. En engagerad storägare med god insyn och förhoppningsvis en stor kompetens inom bolagets verksamhet och bransch. Så var det alltså inte med Castellum när jag en gång köpte aktier i bolaget - men så är det inte längre! För i bolaget har nu en av Sveriges största fastighetsmagnater kommit att ta en tätposition.
 
Det är Rutger Arnhult som för några år sedan gjorde entré i Castellum och som idag kontrollerar 23,5% av bolaget; och han är en (enligt mig) synnerligen kompetent storägare med lång erfarenhet i fastighetsbranschen. Och nyligen klubbades det dessutom igenom att Arnhult blir styrelseordförande i Castellum. Med andra ord har vi nu en klassisk pilotskola - vilket jag gillar! 
 
Under nästa vecka ska utdelning 3 & 4 återinvesteras och här var tanken i Industrivärden MEN jag har kanske tänkt om... 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela