atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Lönen är på G!!!

Publicerad 2021-04-25 07:48:00 i Atlasinvesto,

 
Våren spirar både i naturen och i hjärtat! Det är nåt visst med att ljuset och värmen sprider sig. Det berusar mig. Att vakna till fåglar som kvittrar som aldrig förr. Det gör mig både glad och hoppfull. Viktiga ingredienser på vår resa genom livet.
 
En annas sak som gör mig lite extra glad är att lönen är på G! Kanske är det som gör mig mest glad (när det gäller lönen) chansen att få investera och spara i mitt finansprojekt Atlas Investo. Den här månaden blir det dessutom en extra boost för kapitalflödet eftersom utdelningen från INDU infaller i slutet av april. Jag kommer satsa det mesta av både sparkvoten (och utdelningen) i AXFO och H&M vilka jag ju ännu inte fyllt inköpskvoten för i år.
 
Axfood som för övrigt lämnade en stabil kvartalsrapport i veckan. När det gäller just Axfood är deras e-handel något som jag tycker ska bli lite extra spännande att följa framgent. Spännande framgent kommer det också bli att se om H&M kommer välja att dela ut i höst. Men där är vi inte ännu. Nä nu är det Vår!! Med sol, värme, fågelsång och utdelningar! Och mitt ekonomiska fokus är på lönen, utdelningen, investeringar och hur stor sparkvot jag kan få till den här månaden. Resan den fortsätter... 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Postat av: Maria Jonsson

Publicerad 2021-04-25 08:05:40

Jag älskar när lönen kommer in på kontot 🙂

Svar: Visst är det gott med lönen Maria! Vad är dina planer för lönen den här månaden? Sparar och investerar du något, berätta gärna! Jag har också två barn och självklart investerar jag en hel del i dem med. Framför allt tid!! Just nu är vi ute och kickbikar och spelar lite fotboll! Och solen lyser mot en helt klarblå himmel. Just nu är livet så gott det kan vara.
Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela