atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Den här sparkvoten blir fokus på Castellum

Publicerad 2020-05-24 19:57:52 i Atlasinvesto,

 
Tiden går relativt fort. Med det konstaterar jag att ännu en månad snart gått och att sommaren väntar precis runt hörnet. Lönen närmar sig också med stormsteg och jag vet vad jag tänker köpa den här månaden. Och då syftar jag inte på någon ny grill utan på (just det) - mer aktier! 
 
Den här rundan av sparandet blir det främst fokus på Castellum. Fastighetsbolaget är ett av två bolag i portföljen som ger utdelning i år, Axfood är det andra.
 
"Vilket/vilka bolag siktar du in dig på att köpa för den här lönen?" 
 
Atlas Investo portföljen har för övrigt fallit tillbaka x antal hundratusen de senaste månaderna men jag/ni vet ju varför... Det beror till största del på ett virus och inte på några fundamentala förändringar i bolagen. Mest stryk bland innehaven har H&M tagit som ju globalt tvingats hålla stängt i ett antal tusen butiker pågrund av Covid-19. Butiker som nu i allt högre grad är på väg att öppnas upp igen. Det bolag i portföljen som stått emot börsnedgången bäst är Axfood. 
 
Imorgon är det den 25 och (förutom lön!!) dags för ännu ett nytt Uppesittarkväll på EFN. Jag hoppas som vanligt att få med mig något nytt som jag inte visste före programmet! Hittills har jag inte blivit besviken när Albin, Matilda och Nicklas stängt ner "Uppesittarkvällsbutiken". Alltid inspirerande och informativt!! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela