atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Mando Diao i solnedgången

Publicerad 2020-06-14 17:21:00 i Atlasinvesto,

 
En vecka är till ända. Jag sitter med min gamle vän och tar ett glas torrt vitt mousserande vin. Det är en varm och fin sommarkväll. På Spotify ljuder Mando Diaos senaste skiva ut i den allt vackrare kvällssolen.
 
Veckan har varit tänkvärd. Jag har mött människor som har enormt tuffa utmaningar framför sig. Utmaningar som tyvärr orsakats av ett alltför stelbent och byråkratiskt regelverk Sverige har inom det aktuella området. Själv har jag gått lite av en match med Aurora. Även om vi nu drar jämt (för det mesta) så skakar det till ibland. Men vi överlever och det löste sig så bra det gick tillslut. 
 
Åter till Mando Diaos nya skiva. Låtar jag gillar är bland annat titelspåret I solnedgången, Sorgen och Stjärnornas tröst. Den sistnämnda lika vacker som låtens namn. Hela skivan är bra och håller hög klass rakt igenom. Kullen vid sjön är en instrumental och lite mystisk pärla att drömma sig bort till. 
 
De har hittat ett eget sound i svensk vispop Mando Diao. Vemodigt, värdigt och vackert! Svenskare än så här blir det nog inte. Som en gran i Norrland...
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: C

Publicerad 2020-06-20 19:52:50

Mando Diao, så bra!
Har biljetter till konsert 25:e juli, vi får se om den blir av bara...

Svar: Visst är dem! Vi håller tummarna att konserten i juli blir av. Annars kommer det förhoppningsvis fler möjligheter framgent.
Med vänlig hälsning,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela