atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Castellum eller Axfood?

Publicerad 2020-04-21 16:28:00 i Atlasinvesto,

 
Enligt min strategi kommer huvudfokus av aprillönen investeras i antingen Axfood eller Castellum. Rent värderingsmässigt har Castellums aktie fallit mest sedan kraschen och kommit ner rejält i pris.
 
Detta talar för att det kommer blir i fastighetsbolaget, vars VD sedan 2013 heter Henrik Saxborn, som största delen av nysparandet investeras. 
 
Börsen har rört sig lite i sidled nu sedan den haft en viss återhämtning. Den verkar befinner sig på en slags platå. Frågan är nu om det kommer ett (eller flera?!) ras till som bottnar under kraschens bottennivå eller i paritet med den. Enligt vissa luttrade börshajar och analytiker är det inte helt osannolikt. Om vi ser på det utifrån ett historiskt perspektiv. Om ett år vet vi förmodligen...
 
För min del spelar det ingen roll. Jag är långsiktig. Det är den enkla (men tålamodskrävande) strategi jag behärskar och klarar av. Jag köper således både genom toppar och dalar. Månad för månad. År efter år. Decennium efter decennium. Åtminstone under resten av 2020-talet. Så ser planen ut.
 
"Vad kommer du handla på börsen den här månaden?" 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Postat av: Två Månadslöner

Publicerad 2020-04-21 21:27:57

Köpte både Castellum idag och Axfood förra veckan, tycker att det blir enormt bra på sikt!

Svar: Två välskötta bolag som är bland de bästa i sina respektive branscher. Borde definitivt ha chans att bli bra på sikt!
Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Postat av: Louise

Publicerad 2020-04-22 14:13:08

Jag gillar också båda! Äger Axfood sedan tidigare, och är så himla sugen på Castellum - skulle bara vilja ha ner den ytterligare några kronor först!

Mvh Louise

Svar: Castellum har droppat till 151 från 221 på en drygt nån månad. Så ett hyfsat köpläge ändå kanske. Vi får se.
Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela