atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Varje hundratusen - nytt delmål att fira!

Publicerad 2019-10-19 09:16:00 i Atlasinvesto,

 
En rolig sak med investerande är att bocka av olika delmål. Detta är både inspirerande och kan vara ett signalvärde på om det går åt rätt håll med portföljen. 
 
Ett av mina delmål är att hela tiden försöka öka portföljen med hundratusen, gärna så snabbt som möjligt. Och den sista hundratusingen in i Atlas Investo är tveklöst den snabbast intjänade sedan starten. Värdeökningen tog bara fyra veckor!
 
Det var igår som portföljen både blev ATH och samtidigt passerade ett nytt ekonomiskt delmål - att vuxit med ytterligare 100 000 kr! Jag firade självklart med ostbågar och Idol tillsammans med Athena och Amadeus på varsin sida i Tv-soffan. Jag unnade mig även ett glas vitt av mitt absoluta favoritvin. 
 
Så här snabbt kan jag nog inte räkna med att kapitalet växer framgent men det visar absolut hur starkt den svenska börsen går just nu. Storbolagsindex stängde inför helgen på 1697,91 punkter och är upp hela 6 % bara den här veckan.
 
Om börsen fortsätter i den här stilen är jag snart mångmiljonär. Om man nu kan kalla sig för det när man har en portfölj värd två miljoner. Men det kan man väl?! Eller? Åtminstone mångmiljonär av den absolut lägsta graden...to be continued.
 
Trevlig helg på er!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investor
 
[email protected]

Kommentarer

Postat av: The Dividend Story

Publicerad 2019-10-20 07:15:12

Hej Atlas!

Stort grattis till ännu en uppnådd milstolpe. Håller med, börsen har verkligen gått starkt under de senaste månaderna. Jag håller igen lite extra med köpen just nu och försöker fokusera lite mer på amorteringar istället :)

Svar: Tack TDS!
Intressant när jag tittade på Börslunch i veckan och gästerna fick frågan om börsens fortsatta utveckling och om den utifrån dagens läge kommer vara upp eller ner i slutet av året. Den ena gästen trodde att börsen kommer fortsätta upp med minst 5 % medan den andre trodde på en negativ utveckling och ner lika mycket. Det säger väl en del om hur viktigt det är att man har sin egen plan i fokus och att den är bildad av sina egen uppfattningar (apropå ditt senaste inlägg). Det gör experternas åsikter om börsens framtid mindre oroande, eftersom dessa inte sällan är motstridiga. Som i Börslunch.

// Atlas
Atlas Investo

Postat av: Investeringsundersköterskan

Publicerad 2019-10-22 08:45:41

Grattis! Så roligt att ha uppnått ett nytt delmål. Själv har jag tidigare inte firat ett enda delmål, men nu har jag bestämt mig för att fira varje gång portföljen når ett nytt tiotusental och varje gång utdelningarna passerar nytt tusental, i alla fall fira litegrann :)

Svar: Så klart du ska!! Det är viktigt att fira framgångar, stora som små. Det är livet som passerar. Sedan behöver firandet inte vara mer än att bjuda hem bästa vännen på en kall öl och pizza!
Med vänlig hälsning,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela