atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sparkvoten i maj och ett turkost hav!

Publicerad 2019-05-25 09:18:00 i Atlasinvesto,

 
För andra månaden i rad går merparten av sparkvoten till att köpa H&M aktier. Och för tredje månaden i rad landar sparkvoten över 30%! Bravissimo!
 
Jag gör sannerligen vad jag kan för att maximera mitt sparande. Och det känns bra i hjärtat. De senaste åren har mitt projekt Atlas Investo faktiskt varit ett av mina fundamenta i livet. En av de saker som ger mig mening och ett tydligt syfte. Som ger mig kraft!
 
Därför är det extra roligt att de sista månaderna kunnat höja min sparkvot rejält! Inte sagt att det kommer hålla hela året MEN så länge det är möjligt ska jag kämpa på. Kommer bli svårt under semestern och kring jul men kanske de andra månaderna!
 
Anledningen till att min ökade sparkvot kan komma hålla i sig är att jag kommer börja fullt ut på ett nytt jobb med en bättre lön. Något som jag tror kommer gynna portföljen och framför allt göra mitt liv till det bättre. Annars hade jag inte tagit jobbet. Det ska bli spännande att få pröva ett nytt arbete, och så klart ska jag göra mitt bästa för att det ska bli så bra som möjligt!
 
Vad landade egentligen sparkvoten på? Jo maj månads investeringar slutade på 32 %. Och jag kan nöjt konstatera att det är vind i sparseglet just nu.
 
Jag rattar målmedvetet och motiverat mitt ekonomiska skepp på ett alltmer turkost hav. Med vinden i ryggen och under blå himmel seglar jag in i sommaren. Jag kan se delfiner som leker i svallvågorna från mitt skepp. Och på båtens stereo spelas Learning to fly med Tom Petty & The Heartbreakers - en av mina absoluta favoriter och en låt som följt med mig genom större delen av mitt liv. 
 
Med detta inlägg önskar jag er alla en riktigt skön och trevlig helg! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela