atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sommarkväll med Atlas

Publicerad 2019-07-09 22:30:00 i Atlasinvesto,


 
Semestern står i full blom. Och jag tänkte dela med mig lite av hur min afton är. Jag mår bra och kvällen är vackrare än jag någonsin kunnat begära. Fåglarna kvittrar sina sista serenader innan tystnaden snart lägger sig. På Spotify spelar jag min lista med skön musik för en ljummen kväll. 
 
Jag sitter på min balkong och skriver detta inlägg. Solens sista strålar börjar färga de små lätta molnen rosa, i bakgrunden myser himlen som en evig ljusblå fond. Athena och Amadeus är hos deras mamma Aurora. Och visst jag smakar än en gång på ensamheten utan dem. Men jag står ut. De mår bra och har det fint hos sin mamma. Jag har tvättat deras sängkläder idag. 
 
Vattnade nyss mina blommor i blomlådorna och de doftar svagt men härligt här ute på balkongen. Jag har tänt några ljus. Månen lyser allt starkare och ser ut att vara helt kluven på mitten. När jag går in på Avanza ser jag att börsen backat men att portföljen bara rört sig i sidled, som en sann liten hjort! 
 
Nä nu ska jag njuta av mitt glas vin och sedan se på Rapport. Det är skönt med semester. 
 
Njut nu av kvällen och sommaren så ses vi snart igen.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas 
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Postat av: princess tyra

Publicerad 2019-07-09 22:42:32

fin bild!

Svar: Vad roligt att du gillade bilden Tyra! Jag gillade den också. Den känns så varm och somrig. Som en skön sommarkväll helt enkelt.
Med vänlig hälsning,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela