atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

God Jul önskar Atlas!

Publicerad 2019-12-24 12:13:00 i Atlasinvesto,

 
Julafton 2019! Så kom den tillslut. Och även om den inte är vit (här hos mig) så är den varmt välkommen. Precis som en gammal vän.
 
Julen brukar förknippas med mirakel. Jag läste någonstans en söt liten historia. Om det var ett mirakel vet jag inte men en värmande story. 
 
Den handlade om en kvinna, Ashley Power, utanför Edmonton som blev av med sin älskade hund. Hon spred flyers och efterlyste den under fem månader men ingen som hörde av sig. Julen närmade sig och Ashley hade gett upp allt hopp när ett hundcenter utanför Vancouver i British Columbia (över 1000 km bort) hörde av sig och berättade att de hade fått in hennes hund. Nu var det så långt iväg att Ashley inte hade råd att betala för att kunna transportera hem sin vän. Då ställde en långtradarchaufför upp och hunden fick åka med de 100 milen tillbaka till sin matte så att de kunde fira julafton tillsammans. 
 
Vad en berättelse som denna kan lära oss är väl att hundar kan ta sig väldigt långt iväg, man ska aldrig ge upp hoppet och att mirakel - kanske finns dem trots allt... 
 
Med dessa reflektioner önskar jag er alla en riktig god jul och jag hoppas ni får en mysig afton - wherever you are. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-12-24 17:44:00

Ja julen ska ju vara lite av undrens tid:-)

Vil passa på att önska dig en god jul Atlas!

Mvh // PP

Svar: Visst ska den det PP!
Merry Christmas =)
Atlas Investo

Postat av: Två Månadslöner

Publicerad 2019-12-24 19:20:42

God Jul till dig med!

Svar: Tack! Right back at you TM!
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela