atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Dags att fira ytterligare 100 000 kr!!

Publicerad 2019-12-18 09:49:00 i Atlasinvesto,

 
Den 18 oktober passerade portföljen senast 100 000 kr upp och idag den 18 december är det dags igen. Ännu en vall har sprängts och portföljen är pånytt all time high och upp ytterligare 100 000 kronor. Det tog alltså prick 2 månader att tjäna in den här hundratusingen. 
 
Den andra miljonen kryper därmed allt närmare och 2020 kommer, allt annat lika, att bli året då det händer. Enligt min finansiella plan skulle det ske under sista halvan av 2020 men som det ser ut nu kan det komma att ske redan under första halvan.
 
Det fina med 2 miljoner är ju rent symboliskt att jag nu har skapat en miljon till Athena och en till Amadeus. Men resan har bara börjat och tanken är att det ska bli många miljoner på sikt. Förhoppningsvis både till det ena och det andra. 
 
Men mentalt känns den andra miljonen väldigt betydelsefull. Det sägs ju att den första miljonen är den svåraste att tjäna in. Därifrån brukar det gå lättare. I nuläget kan jag ju bara hoppas att detta stämmer.
 
Jag har i morgonsolen nyss spänt de stora vackra vita seglen på mitt investeringsskepp The Atlantis och börjar så smått att sätta kurs mot 2020. Himlen är blå och havet glittrar förväntansfullt. Jag seglar alltid ganska nära kusten om i fall det skulle börja torna upp sig mörka moln. En storm vill jag helst undvika. Men i en artikel på DI menar Harald Mix, grundare av riskkapitalbolaget Altor, att även under 2020 kommer det bli ett vackert ekonomiskt väder. Vi kan väl alltid hoppas... 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Postat av: The Dividend Story

Publicerad 2019-12-18 19:51:04

Hej!

Stort grattis till ännu en fin milstolpe!! Keep up the good work :)

Svar: Tack THD!!
// Atlas
Atlas Investo

Postat av: Två Månadslöner

Publicerad 2019-12-18 21:47:18

Stort grattis!

Svar: Tack TM!
// Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela