atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Viva Latour

Publicerad 2018-10-05 21:55:16 i Atlasinvesto,

 
Månadens inköp blev i familjen Douglas fina investmentbolag. Och än en gång börjar tiden att visa sin kraft. Kraften av många bäckar små - för den med gott tålamod. 
 
Sedan jag valt att gå in i Latour har innehavet successivt ökat tack vare kontinuerliga inköp, som inte alltid varit så stora. Idag är bolaget det åttonde största innehavet i Atlas Investo och upp ca 20 % sedan jag gick in. 
 
Och det känns tryggt - åtminstone så tryggt det kan kännas som aktieägare - att investera i Latour. I deras börsportfölj är Assa Abloy den stora stjärnan och deras överlägset största innehav. Vilket jag inte har något emot. Assa Abloy är ett bolag som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att äga som enskilt bolag i min portfölj. 
 
Enligt min plan kommer flera av årets kvarvarande inköp fortsätta vara i Latour. Men exakt när dessa kommer göras är inte helt avgjort.
 
Med detta önskar jag en trevlig helg! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela