atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Nya Investeringar

Publicerad 2018-10-26 08:06:00 i Atlasinvesto,

 
Med den senaste lönen på kontot ska planen verkställas. Sparandet i aktier går vidare. Det ger vardagen lite guld i kanten och något att fokusera på och se fram emot. 
 
Månadens inköp blir i SEB som tuffar på efter en bra rapport för det tredje kvartalet. 
 
Jag siktar dessutom på att klara min sparkvot (som är reviderad till minst 20% av lönen) den här månaden vilket känns roligt.
 
Nästa månad kommer det att bli en ännu mer rolig investeringsmånad. Detta då årets sista utdelning rullar in från H&M. Men mer om det framgent. Det kommer även ramla in en liten bonus pott på lönekontot nästa månad, så november har all möjlighet att bli en riktigt fin finansiell händelse för Atlas Investo! Vad bonusen består av? Det tar vi i ett senare inlägg...
 
Efter en tids högtryck på jobbet börjar jag känna att det lugnat ner sig lite vilket verkligen behövdes. Ibland åläggs man uppgifter utöver de vanliga som tar på krafterna och som det är skönt att slutligen kunna bocka av. Och jag har ännu en gång fått mig en lärdom om vikten av att våga TACKA NEJ till en del förfrågningar - både privat och i yrkeslivet. Men ibland är det svårt att se det när man är mitt uppe i allt. Att ta på sig uppgifter och utmaningar är i sig själv något gott men det måste vara med en gnutta balans och viss eftertanke. Det här behöver jag påminna mig själv om till nästa gång det riskerar att hända!
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela