atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

En underbar dag

Publicerad 2018-11-24 11:49:00 i Atlasinvesto,

 
Ibland överhör jag samtal vid fikan om hur en perfekt lördag skulle kunna se ut. Typ vad skulle du verkligen vilja hitta på i helgen? Vad längtar du efter? Vad gör att din helg blir alldeles underbar? Jag hör en stor variation av tankar, de flesta ganska kostsamma. Men ibland undrar jag hur genomtänkta dessa tankar är? Kanske är de det...kanske inte. Likväl väcker de reflektioner inom mig. Om vad som är viktigt i livet. Vad är det som gör en underbar dag? Vad är en underbar dag? 
 
När jag igår kväll låg i sängen och filosoferade med min flickvän så började jag tänka på vad jag ville göra under morgondagen. Och när jag lyssnade till min inre röst så växte en allt starkare känsla fram. Jag skulle vilja gå ner i stadens myller (vi befinner oss i en av Sveriges största städer) leta upp ett mysigt café, sätta mig med något gott att dricka, och läsa en bok som jag älskar. Skulle du vilja det frågade jag henne, att vi sitter tillsammans på ett café och läser en stund. Det låter mysigt sa hon och tillade att hon behövde läsa på ett case inför jobbet, sen kröp hon närmare och liksom gosade med mig. Vad roligt sa jag då gör vi det!
 
För mig är det något djupt och magiskt att få chansen att uppleva en stund på exempelvis ett café med någon man tycker om och uppskattar. Att i all enkelhet sitta där tillsammans, med en kopp kaffe, en bok man gillar och den man älskar bara en blick bort. Vi sitter där i nuet, trygga och friska, i en stad som aldrig hört ljudet av bomber, på en plats i Vintergatan som verkar vara som skapt för att ge livet en chans, i ett enigmatiskt Universum som vi bara kan drömma om att förstå men likväl är allt vi har.
 
Men inte bara det. Vi (jag och min flickvän) sitter där i en tid när alla de vi älskar lever och bara finns ett telefonsamtal bort. Vi kan ringa våra föräldrar och fråga hur det är med dem eller euforiskt berätta om något vi hört eller sätt och som inspirerat oss. Att fortfarande ha möjlighet att få höra deras varma röster, röster som följt oss sen innan vi visste vad ovillkorlig kärlek var. Jag är så glad för detta. Vi kan smsa våra syskon och tala om att vi älskar dem och att vi kanske kan träffas en stund senare på dagen. Eller så kan vi när vi druckit vårt kaffe och te gå över till någon av våra bästa vänner bara för att säga hej och se hur det är med dem och höra vad de har för planer. Och om två dagar är mina två änglar hos mig igen. Just nu springer ni runt hos er mamma och jag kan i mitt hjärta se och höra era skratt och när ni ställer era tusen frågor om allt mellan himmel och jord. Gud vad jag älskar er.
 
 
Ja alla profeter och änglar i mitt liv lever och finns här just nu. Det ger stunden på caféet en väldigt stark känsla och jag känner mig tillfreds. Och när jag sitter där på det mysiga caféet kanske de spelar The Waterboys episka och tänkvärda låt "The Whole Of The Moon". Med sina djupsinniga textrader som "I pictured a rainbow, you held it in your hands...", "I spoke about wings, you just flew", och "I saw the crescent, you saw THE WHOLE OF THE MOON" fylls jag med urgamla insikter.
     Att för vissa människor är en stund på ett café med någon man älskar och en bok och kopp kaffe bara the "the crescent". Men för mig är det utan den minsta av tvekan "The Whole Of The Moon"! Livet är så mycket mer än vad vi någonsin vågar tro. Livet är en underbar dag...
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela