atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Att göra sitt bästa!

Publicerad 2018-07-11 13:10:12 i Atlasinvesto,

 
Det är skönt med semester. Men det är också en period som bryter mot dem vanliga rutinerna. Vilket gör den svårhanterlig rent ekonomiskt. Och det känner jag absolut av. Men jag kämpar på!
 
Genom livet kommer det perioder som är ekonomiskt utmanande på vår väg mot en stark och allt mer grönskande privatekonomi. Detta är helt naturligt och något vi måste acceptera. Viktigt är dock att inte dömma sig själv för hårt om vissa månaders (eller för den del års) måluppfyllelse inte når riktigt ända fram.
 
I Veckans Affärer är ett tips på vägen mot att bygga din pengamaskin just att man bara kan Göra sitt bästa. De nämner som utmanande perioder arbetslöshet, barn, villaköp vilket ju är ganska stora och konkreta händelser. Jag skulle även vilja nämna mindre och kanske mer återkommande händelser i våra liv som tuffa utmaningar. Såsom exempelvis semester, oväntade utgifter och ibland även viljan till (jag vet att jag hädar här) spontana större köp så som en spaweekend för att man verkligen behöver rekreation eller att köpa en ny gitarr!
 
Precis som med allt annat i livet handlar ju byggandet av kapital, för att placera, om att finna balans. Visst ska vi lägga ribban högt men genom att vi gör det, och samtidigt är disciplinerade, kommer vi ha råd med att då och då hoppa under den ribban - med gott samvete. Och i slutändan ändå landa in mjukt och skönt i vår framtida hängmatta à la Per H Börjessons. 
 
"Hur tänker du omkring tider då det är tufft att spara och investera fullt ut?"
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela