atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

H&M Online

Publicerad 2018-02-02 21:31:00 i Atlasinvesto,

 
Det kanske borde va naturligt att man handlar där man är delägare? Men i mitt fall har så inte varit aktuellt. Nej jag har själv aldrig handlat på H&M/H&M online. Däremot är jag en trogen återvändare hos värsta konkurrenten Zalando. 
 
Dock efter att ha följt många intressanta forum diskussioner om H&M online, tankar här på bloggosfären, analyser på DI, Privata Affärer, Placera och SvD Näringsliv med mera blev jag tillslut för nyfiken för att kunna låta bli. Jag var bara tvungen att gå in på H&M online och se hur det ligger till!?
 
Första intrycket får jag väl ändå säga var bra! Möttes av en trevlig och varm känsla, skön atmosfär. Tryckte mig fram snabbt och enkelt i menyerna som var tydliga. Så långt allt bra. Det som dock störde idyllen något var när det var dags att provköpa en produkt. Här verkar det inte fullt lika enkelt som hos exempelvis Zalando. Där man bara på några klick ordnat med beställning mot faktura. Plus att ska man ta det på faktura hos H&M verkar det kosta 19 kr extra (lite onödigt) och så måste man betala fakturan månaden efter eftersom H&M skickar ut fakturan först då. Också en onödig funktion. Ut med fakturan direkt och kräv betalning inom fjorton dagar som vanliga "online butiker" brukar göra! Hur var utbudet då? Helt okey för oss som gillar att lägga pengar på investeringar i stället för på dyra kläder.
 
Men som sagt, man känner direkt att där finns utvecklingsmöjligheter för att minska vägen till köp och ta bort onödigt brus typ extra avgifter som deras 19 kr för faktura utskick, betala månaden efter, och säkert andra funktioner som den typiske online kunden skulle önska vara utan. Det kan vara petitesser som dessa som gör att kunder väljer att handla på vad de anser som mer köpvänliga/kundvänliga onlinesajter för kläder och mode. 
 
Återstår nu och se hur lång tid det tar att få hem beställningen. Här borde väl ändå H&M slå exempelvis Zalando? Som ofta tar mer än en vecka på sig för att leverera köpen...en av Zalandos mindre kundvänliga sidor - dock kanske den enda!
  
"Hur är din upplevelse och erfarenhet av H&M online?"
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Frihetsmaskinen

Publicerad 2018-02-03 19:51:29

Tja! Nu har jag inte handlat på H&M sedan förra året men håller med om det mesta även om det verkar blivit bättre då de erbjuder gratis frakt nu.

Jag skrev ett inlägg om deras webbshop här och mina upplevelser, även lite intressanta kommentarer kom.

Har sammanfattat min tid i H&M här.

Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

Svar: Blev ändå positivt förvånad till deras online upplägg. Och bra om det verkar blivit bättre. Tror faktiskt att de kommer reda ut stormen när den väl lagt sig. De är inne i ett skifte vilket kommer ta tid att balansera upp. Dock tror jag att Stefan Persson kommer finna en bra väg för HM in i framtiden.
Mvh,

Atlas Investo
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela