atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Golden Moments Of The Year

Publicerad 2018-12-15 20:18:39 i Atlasinvesto,

 
När jag tittar i backspegeln av 2018 finns där guldkorn att ta med sig. Jag tänker dela med mig av några. Det är stunder som dessa som ger vind i mitt segel. Som ger Atlas Investo både ryggrad och hunger att fortsätta färdas på livets magiska ocean. 
 
The Golden Moment 1
Tidigare i år gick mamma en morgon och svimmade och slog sig rejält i huvudet. Det blev ambulans till sjukhus, många oroliga telefonsamtal, hjärnröntgen, en sorgsen och ensam pappa och döden liksom smög omkring i bakgrunden. Efter några oroliga veckor kunde mamma äntligen komma hem och hon är i full drift igen. Så klart ett av The Golden Moments under året att mamma återhämtade sig och är kvar hos oss och mår bra.
 
The Golden Moment 2
Ett annat Golden Moment var när ett Universitet hörde av sig och gärna såg att jag sökte en tjänst hos dem. Efter drygt tio år som lärare i en kommunal skola har jag alltså attraherat in ett intresse från ett Universitet om att jag har vad de önskar och söker för en lektorstjänst hos dem. Ett Golden Moment av ett helt annat slag. Ett kvitto på att det jag gör i min yrkesroll har kvalité och ett värde. Och om ni undrar hur det blev så är den resan i sin vagga och på väg. 
 
The Golden Moment 3
För de av er som följt mig genom åren så vet ni att jag genomgått en dystopisk (min upplevelse) till separation under 2017. Och mitt tredje Golden Moment är snarare många små - satt i ett större sammanhang. Nämligen det att jag och barnen under 2018 hittat tillbaka till en vardag igen. Att se mina barn må bra och trivas med sin tillvaro. Att få somna bredvid dem i vetskapen om att de älskar mig och funnit sin plats i vårt nya liv. Den känslan och insikten är mitt sista Golden Moment som jag delar med mig av. 
     Självklart har jag fler "Golden Moments" under 2018 och jag kommer att bära med mig dessa in i 2019 som inspiration, kraft och tilltrons vindar. 
 
"Vilka är era Golden Moments Of The Year?"
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela