atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Utdelningarna jobbar på!

Publicerad 2018-08-12 16:42:59 i Atlasinvesto,

 
Med två utdelningar kvar i år kan jag konstatera en sak. Det kommer att bli all time high för Atlas Investo när det gäller utdelningar. Nu är det ju egentligen inte någon överraskning. Som utdelningsinvesterare är det liksom ett av mina mål med det hela. Men aldrig någon garanti för att det blir så. 
 
Jag har i nuläget fått in drygt 46 000 kr och kommer att ha passerat 50 000 kr när alla utdelningar ska summeras; vilket i sig är en härlig vall att spränga. Om totalen sedan kommer att räcka för att nå ett av årets ekonomiska mål - om att få minst 55 000 kr i utdelningar - återstår att se. 
 
2018 har varit ett starkt utdelningsår för Atlas Investo. Då två av mina innehav, både Handelsbanken och Atlas Copco, betalt ut extra till sina aktieägare. Sådana extra utskiftningar kan man ju knappast hoppas på varje år! 
 
Men möjligen kommer nästa års frånvaro av extra utdelningar vägas upp av mina kontinuerliga återköp/investeringar i bolagen, samt av presumtivt högre utdelningar i portföljen rent generellt. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela