atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

To Grow

Publicerad 2018-04-15 18:46:00 i Atlasinvesto,

 
Att göra vad du kan för att växa som person och på så sätt öka ditt värde på marknaden är en väg att gå för att försöka öka din intjäning. Utbildning är ett sätt att åstadkomma detta på vilket är något som jag gör just nu. Jag tror på utbildning. Och jag vill växa!
 
Det är intressant att se hur samtalen, lärandet, dynamiken och inspirationen manifesteras i en grupp av människor som vill något. Som tillsammans börjar på en punkt för att resa till en ny. Som valt att utvecklas tillsammans. Det fokus som finns, på det som ska läras, blir till en ny tändvätska bland synapserna. Det är en häftig känsla! 
 
Ett barn på mitt arbete undrade "Men varför går du på en utbildning?" En bra fråga! Typiskt för en sexåring att ställa en kraftfull fråga. Jag hörde mig själv svara "För att jag vill utvecklas, växa som människa. Det är viktigt, för mig i alla fall." Okey, svarade barnet med en fundersam uppsyn och ritade vidare på sin teckning.
 
Och om jag växer som människa kommer troligtvis mitt ekonomiska värde att växa parallellt. Så det blir som en positiv uppåtgående spiral som föds eller befäst. Om jag jobbar hårt på mig själv och min utveckling kommer mycket att hjälpa mig, eller dra mig mot, attraherar in saker, situationer och personer i mitt liv - som jag inte skulle ha mött annars. Det är min uppfattning i alla fall.
 
En annan sak som också går hand i hand med detta är att våga tacka ja om frågan kommer. Om någon tror på dig, att du är rätt person för ett jobb som innebär att du måste våga lämna det gamla för att pröva det nya. Vi får genom livet endast ett antal riktiga möjligheter, ofta låter vi dessa passera. Men är vi bara fokuserade, väl förberedda, och vet vad vi vill och var vi är på väg så ökar sannolikheten att vi faktiskt tar chansen när den dyker upp. 
 
Har du gått någon kurs eller utbildning under första kvartalet? Vad fick dig att göra det i så fall? Eller har du kanske gjort något annat för att försöka växa under 2018? 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela