atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sparkvot augusti 2021

Publicerad 2021-08-30 09:54:24 i Atlasinvesto,

 
Det har varit en hektisk första månad tillbaka på jobbet. Men starten har känts bra och jag är nöjd med vad vi har levererat. Både jag och min närmaste kollega känns hungriga och balanserade, vilket är bra utgångspunkter att verka från, och för att försöka nå uppsatta mål.
 
Apropå mål så förde jag som vanligt över sparkvoten så fort lönen kom in på kontot. Boooom!! Den här gången landade investeringarna och sparkvoten på 10 %, vilket är hälften av mitt uppsatta mål för det månatliga sparandet. Är med andra ord lite försiktig den här månaden. Detta då jag har några extra utgifter i pipelinen. Annars fortsätter jag helt enligt färdbeskrivningen (läs Masterplanen) att köpa mer i AXFO och närmar mig nu årets uppsatta köpkvotsmål av nya aktier i bolaget.
 
En annan sak som också börjar närma sig är hösten! Och med hösten kommer en för mig "andra" och lite mindre utdelningssäsong vilket ju alltid är trevligt. Har jag dessutom vinden på min sida så kan Axfoods och Castellums vinstutdelning kompletteras med en höstvinterutdelning från flera bolag i portföljen.
 
Varken SEB, H&M eller Handelsbanken har ju gett något definitivt besked om extra utdelning kommer att bli aktuellt. Som utdelningsjägare hoppas man så klart på att trojkan kommer meddela att så blir fallet! Kanske kommer det positiva besked redan nu i september. Vi får se...resan fortsätter!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela