atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sparkvoten april 2021 in i H&M!

Publicerad 2021-04-29 07:12:00 i Atlasinvesto,

 
Den här månaden vill jag vara offensivare i mitt sparande. Det innebär att jag kommer ha en högre sparkvot. Vissa månader testar jag det här för att liksom stresstesta min ekonomi. Kan jag klara det? Utan att livskvaliteten havererar? Jag ser det helt enkelt som en slags challenge!
 
Som jag redan varit inne på sköt jag in största delen av sparkvoten och min utdelning från Industrivärden (den 5:e utdelningen för i år) i H&M. Jag tror att H&M kommer göra lite av en resa de närmaste åren och med Helena Helmersson vid spakarna känns det riktigt spännande. Ung, driven och kunnig i det hon gör. Jag tror Helmersson är helt rätt person för att styra bolaget framåt. Och genom pandemin tycker jag hon hanterat bolagets varande både tryggt, beslutsamt och kraftfullt. H&M befinner sig (tycker jag) i en spännande fas helt enkelt.
 
I juli presenterar H&M sin delårsrapport och nånstans där kommer de väl också sätta ner foten kring hur de kommer göra med utdelningen. Om jag får spekulera fritt tror jag det blir utdelning, annars hade nog H&M stängt den dörren redan. Hur stor den sedan blir lämnar jag till deras styrelse att avgöra. Om några månader vet vi...
 
Den sista tiden på jobbet har varit bra och jag känner mig både inspirerad och hungrig på att finna nya pedagogiska vägar när det behövs. Men också att utveckla de didaktiska stigar som redan vuxit fram och visat sig vara framgångsrika. Elevgruppen jag arbetar med är i god balans och mina kollegor känns glada och tillfreds, vilket gör mycket för att det ska vara en trevlig och skön atmosfär på jobbet.
 
Så hur blev sparkvoten då? Jo den landade på 31 % och är därmed den tredje bästa och högsta sparkvot jag lyckats med sedan jag började blogga i början av 2016. Det är helt klart värt att firas. Hur då? Med en iskall Budweiser så klart!! Och har jag tur kan den avnjutas utomhus i kvällssolen till koltrastens sång. Jag håller tummarna!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela