atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Fick tillbaka på skattedeklarationen!

Publicerad 2021-04-08 19:23:00 i Atlasinvesto,

 
Det är inte varje år det händer. Men i år hände det. Jag får tillbaka på skattedeklarationen! Ska jag vara ärlig hade jag inte koll på detta utan det kom som en riktigt skön bonus. 
 
För mig känns det lite som att skattemyndigheten hade kunnat skicka ut en deklaration till mig och angett vilka siffror som helst (inom rimlighetens gränser) och jag hade troligtvis köpt deras redovisning. Hade de kommit fram till att jag ska betala några tusen så hade jag betalt utan att ifrågasätta. Nu vet jag så klart att det är en hederlig myndighet. Jag menar bara att när det kommer till just skattedeklarationen känner jag mig ibland lite "lost". 
 
Så när den nu kom i Kivra läste jag igenom alla siffror (grundavdrag, fastställd förvärvsinkomst, skattereduktion, underskott av kapital, jobbskatteavdrag m.m) och kunde se att det efter alla turer tydligen blev pengar tillbaka i år. Bingo!! Därefter godkände jag den och kan nu se framemot ett antal tusen kronor i återbäring i slutet av veckan.
 
Vad ska jag då göra för min skatteåterbäring? Tänkte faktiskt köpa lite nya märkeskläder och en ny guldring... Skämt å sido, allt ska självklart in på börsen. Senast imorgon!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela