atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sparkvoten september 2020

Publicerad 2020-09-28 07:58:09 i Atlasinvesto,

 
Den här månaden satsade jag nysparandet i ett av världens största modehus. Ett bolag som menar att de erbjuder kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. Har ni gissat vilket? 
 
Jag talar givetvis om H&M! Efter några extra utgifter blev sparkvoten 12,5 % - allt in i H&M. Det har varit lite av en Deer Market de senaste månaderna... När det gäller just H&M har en hel del rekommendationer och höjningar av riktkursen skett. Bland annat har storbanken Credit Suisse i dagarna höjt riktkursen för H&M, vilket DI rapporterade om här.
 
Mitt GAV i H&M är fortfarande högre än dagens kurs. Men jag tror på bolaget som har en fortsatt stark position på sin marknad. Så här är det på börsen, man gör sina val, och H&M är ett av mina. Just nu är de också mitt minsta innehav i portföljen. Jag kommer därav fortsätta köpa mer i H&M under Q4. Resan fortsätter! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela