atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Årets två sista utdelningar på väg - Yes!!

Publicerad 2020-09-22 23:07:00 i Atlasinvesto,

 
Imorgon utdelning från Axfood. På fredag från Castellum. Bilden säger väl allt om hur Atlas känner sig inför detta!! Man ska vara glad för det man har - och det man får! 
 
Visst utdelningsmålet för 2020 missar jag med hästlängder - it crashed and burned - men det ska inte förta glädjen av passiv inkomst i sin renaste form; den utdelning som nu blir av efter den svarta svanen
 
Och jag väljer mellan tre alternativ hur den ska investeras. Tre i mina ögon vettiga sådana. Antingen köper jag mer i H&M, till ett rimligt pris. Ett H&M som jag tror kommer göra en intressant resa under de närmaste åren (mycket tydde på detta innan svanen kom). Eller så köper jag bank (SEB lr SHB) som dippat rejält sista tiden och som ser väldigt prisvärda ut i dagsläget. Mitt sista alternativ är att köpa Axfood. Gör jag det så avbockar jag (redan i september) mitt sista delmål för året när det kommer till att ha uppnått ett visst antal aktier i mina olika innehav. Där jag endast har Axfood kvar som detta ännu ej är uppnått i. Hmm... Det lutar mot det sista alternativet. 
 
Det skulle i så fall innebära att jag går in i Q4 med det minimum av antal aktier i var och ett av portföljens innehav som var mitt mål att klara under 2020.
 
Oavsett vilket av alternativen jag exekverar följer jag min övergripande masterplan och börjar alltmer ladda inför 2021. Men med det sagt så kommer den stundande Q4:an bli otroligt spännande att följa. Hård Brexit? Blir det en andra våg Corona? Presidentvalet! Det är bara att spänna på bältet för det kommer definitivt att bli skumpigt... 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2020-09-23 08:35:02

Jag har också både Axfood och Castellum. Ska bli härligt med lite klirr i kassan!

Må så gott!
/Louise

Svar: Visst ska det Louise! Har du några planer för vad du vill köpa för klirret?
Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela