atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Fearful Odds

Publicerad 2020-04-27 22:32:00 i Atlasinvesto,

 
Det blev i Castellum som större delen av nysparandet gick den här lönen. Jag har som mål att öka upp i varje bolag med ett visst antal aktier under året. Castellum är ett av bolagen i portföljen där den kvoten ännu ej är uppnådd. Men i och med dagens köp så har jag tagit mig några steg närmare det kvotmålet. 
 
Månadens saving ratio kämpade sig upp till 18 %. Men det känns svettigt! Då jag är tillbaka på mitt gamla jobb är inkomsten lägre och sparkvoten blir därför tuffare att hålla uppe. Detta då utgifterna är desamma. Men jag är ändå tillfreds med 18 %. Jag får hitta en bra balans allteftersom. 
 
Just nu har jag tappat lite av glöden även när det kommer till mitt livsprojekt Atlas Investo. Men likt hjälten i en postapokalyptisk Sci-fi kämpar jag på till dramatisk musik, a la den i exempelvis Oblivion. En av mina favoritfilmer med Tom Cruise i huvudrollen. När låten "Fearful Odds" spelas i filmen känns inget omöjligt. Till majestätiska stråkar, blås och percussion är man beredd att kämpa och göra whatever it takes för att nå målet. 
 
Också när det känns lite modlöst hjälper min plan mig att gå vidare. Så på med hörlurarna Atlas! På med den pampiga filmmusiken "Fearful Odds"Spotify och ladda kraft! Steg för steg ska jag ta mig mot mitt mål. Det finns faktorer i livet som gör att jag känner mig lite off. Visst finns de det! Men har jag tagit mig hit så kan jag ta mig en bit till. Med Fearful Odds ska jag kriga vidare på min resa mot den där vackra horisonten...jag kämpar för dig Athena...och för dig Amadeus. Whatever it takes! Whatever it takes!!! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela