atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Atlas Copco har delat ut lite kärlek!

Publicerad 2019-11-02 08:38:43 i Atlasinvesto,

Så kom årets näst sista utdelning in på mitt konto på Avanza. Det är en av börsens tungviktare ATCO som delar ut, för andra gången i år. Och som ni vet har jag redan investerat för den här utdelningen. Disciplinerad som jag är (ja ibland måste man lyfta sig själv lite) har jag därför plockat ut den här utdelningen och placerat tillbaka det som jag lånade från mitt buffertkonto. 
 
Atlas Copco är det bolaget som gått starkast i portföljen i år. Tätt följt av H&M. Axfood har också levererat bra i år. Och det är just dessa tre bolag som toppar portföljen med sina värdestegringar hittills 2019. Jag har faktiskt minst aktier i Atlas Copco men värdet är tredje störst bland mina innehav vilket visar hur starkt de går. 
 
Nu väntar jag in H&Ms sista utdelning innan utdelningsboken kan stängas och summeras. Mitt uppsatta mål för året när det kommer till utdelningar är att nå minst 62 000 kr. Jag kommer inom kort berätta om jag lyckades eller inte...
 
Med det önskar jag en trevlig lördag! Ikväll kommer jag som den musikälskare jag är att titta på Så mycket bättre. Innan dess bli det lite badhus med Athena och Amadeus. Sen blir det nog lite gott lördagskäk också, kanske något indiskt eller grekiskt? Vi får se. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela