atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Nu sker det...

Publicerad 2019-05-05 15:27:00 i Atlasinvesto,

 
Om du fokuserar på att verkligen uppnå något, har ett mål och ett klart syfte med vad du vill, så kommer det att ske; enligt the law of attraction! I min yrkeskarriär har jag under åratal upprepat inom mig att slutmålet är inte att jobba med utbildning av barn utan av vuxna - att det är i detta min absoluta styrka som pedagog ligger. Och nu kommer det att hända!
 
Jag har nämligen valt att tacka ja till en tjänst på ett universitet i mellan Sverige. Jag är alltså på väg att ta ett stort steg ut i det okända - a leap of faith... Men det här är något som drivit mig i min yrkesroll under så många år, när nu möjligheten är här tänker jag inte fega ur utan "face the challenge" - Carpe Diem! 
 
Det kommer innebära att jag bryter med det gamla och omfamnar det nya. Livet är verkligen en förändringarnas resa. Inget är för evigt. Eller så är allting i ständig förnyelse om man så vill. "Man kan inte stiga ner i samma flod två gånger" som Herakleitos menade. Det är ofrånkomligt. Att kämpa emot är förmodligen ingen idé, att acceptera det är kanske det bästa vi kan göra. Pantha rei... 
 
 
Livet framträder alltmer likt olika faser som börjar och slutar. Där varje början tar vid, där slutar något annat. Ett slut som egentligen bara blir en ny början. Tes, antites, syntes och en ny tes igen för att associera till Hegel
 
När jag tänker på hur jag kommit hit är det som om jag planterat frön längs vägen och nu har vissa av dem slagit rot, vuxit sig starka. Processen driver framåt och jag leder den genom mitt sätt att designa mitt liv. Mitt sätt att sätta segel på livets hav. 
 
Inte en gång har mitt grundläggande syfte varit en bättre lön. Nej jag vill mer, jag vill utvecklas, och se hur starka och stora mina vingar (är) och kan bli. Att jag sedan får en kraftig löneökning kommer med processen av viljan till personlig utveckling. Som utdelningsinvesterare ger det mig dessutom chansen att öka mitt månatliga sparande och investerande, vilket ju känns ännu mer inspirerande! 
 
Jag vill avsluta med ett fantastiskt C.S. Lewis citat som gör varje morgon alldeles magisk att få vakna upp till. Ett citat att bära nära hjärtat:
 
"There are far, far better things ahead then anything we leave behind." 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela