atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Tänk vad härligt livet kan vara!

Publicerad 2019-03-11 20:07:17 i Atlasinvesto,


 
Jag var ute en runda med barnen idag. Solen sken och när de glatt började springa mot lekplatsen fylldes jag av en sådan underbar och härlig känsla. När de började klättra på klätterställningen satte jag mig på en bänk och började lyssna på en podd om ekonomi och investerande. 
 
Mitt i poddlyssnandet fick jag lust att skriva ett inlägg på bloggen. Så jag började lyssna på Smashing Pumpkins fina Try Try Try (på repeat) i solen och författa på ett nytt inlägg. Amadeus ropade att han ville ha hjälp med att åka ner för en hög stång vid klätterställningen. Jag gick dit och höll i honom medan han modigt tog steget ut och började åka ner för stången. Hans stolta leende och glädjefyllda ögon över sin bedrift när han nådde marken värmde lika mycket som vårsolen på den blå himlen. Sedan sprang han bort till Athena som satt vid den stora runda kompisgungan en bit därifrån. 
 
Jag fortsatte skriva. Vårfåglarna ekade någonstans i bakgrunden. Deras livsbejakande kvittrande är så inspirerande. Ibland tror jag att vi underskattar deras vackra sång. Jag brukar tänka på våra små tättingar som motsvarigheten till den tropiska regnskogens vackra och rogivande eufoni. 
 
Efter att jag tagit fart på mina älsklingar på kompisgungan, till deras högljudda skratt, började vi sakta gå mot bilen. Vi skulle vidare till farmor och farfar och körde inom Pressbyrån och köpte lite fika. Athena och Amadeus lekte ute i i trädgården medan jag och farsan filosoferade lite. Mamma gick och småpysslade i den uppvaknande trädgården. Efter fikan kramades vi adjö och åkte hemåt. 
 
 
Jag hade en bra dag idag. Med mina barn. Med mina kära föräldrar. Omgiven av en varm blå himmel och med människor som älskar mig. Det ger mig kraft. Kraft att försöka göra mitt bästa. Rofylldhet att möta ännu en natt. Och mod att möta ännu en dag. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela