atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Halvårsrapport 2019 för Atlas Investo

Publicerad 2019-07-07 12:48:00 i Atlasinvesto,

 
Tiden rullar på. Två qvartal av året har gått och kan nu sammanfattas i en halvårsrapport. Hur har det gått? Låt oss titta.
 
Kursutveckling
Portföljen har i skrivande stund avkastat +19,76 % under de första sex månaderna i 2019. Här är mitt mål att nå minst 7 % avkastning per år. Starkast i portföljen har H&M, Industrivärden och Castellum gått. Alla tre är just nu upp över 21 % för året. 
 
Sparkvoten
Jag har snittat en sparkvot på 25,5 % av min inkomst. Vilket är 5,5 % över den uppsatta målbilder för året på 20 % i månaden.
 
Utdelningar
Det råder ingen tvekan om att det är under Q1 & Q2 som den största delen av mina utdelningar kommer. Efter två kvartal är jag nu uppe i 53 000 kr. Mitt mål för året är att komma över 62 000 kr i totala utdelningar, vilket jag kommer att klara. Frågan blir med hur mycket? Samtliga utdelningar har än så länge återinvesterats rakt in i portföljen. 
 
Som sagt... 
Det finns mycket man kan redovisa i en sådan här sammanställning. Jag nöjer mig med det här på bloggen.
 
"Vad brukar ni titta på, analysera eller jämföra för siffror när ni kommit halvvägs in på investeringsåret?" 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela