atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

9 dagar till lön!

Publicerad 2019-07-16 19:59:00 i Atlasinvesto,

 
Semestern är i full gång och solen skiner som sig bör i juli månad. Även om jag har svårt för att koppla bort jobbet helt och hållet så är det ändå något jag försöker. Huvudet behöver vila och slappna av för att ladda batterierna. Att skriva på bloggen hjälper faktiskt mig. Detta då jag ju är en man och inte kan göra mer än en sak åt gången - sägs det!! 
 
En månad går hyfsat fort och juli är inget undantag. Rapporter från mina innehav har stått som spön i backen de senaste dagarna, samtliga har varit positiva. Med Axfoods som den absolut starkaste - åtminstone var marknaden extremt nöjd då aktien rusade över 10 % samma dag! Om Axfoods rapport skrev Petrusko ett informativt och intressant inlägg som ni kan läsa här
 
Okey, nio dagar kvar till lön och jag kommer att investera lite hårdare i något av mina två bankbolag. Just banksektorn har varit ansträngd de senaste månaderna. Men det gör mig inte så mycket då mina bankinnehav just nu är de procentuellt minsta och är de som jag behöver fylla på. 
 
Att köpa bankaktier i dessa tider när det verkar vara lite dipp passar ju alldeles utmärkt. Både SEB och Handelsbanken är i mina ögon starka bolag med en fin historia. Att kunna öka i dessa när de inte är alltför högt värderade känns helt ok. Vilket av bolagen det blir får dagsformen på deras aktie avgöra. Just nu lutar det mot SEB men jag får se den 25.
 
Portföljen fortsätter att visa bra statistik vilken kanske är naturligt efter de senaste dagarnas rapporter. Jag vill passa på att än en gång berätta att i stort sett alla bilder de senaste åren (förutom de jag själv tagit) är från Pixabay som erbjuder gratis bilder för den som söker.
 
Nu ska jag gå och köpa mig en fin Pale ale på ett mysigt uteställe och njuta vidare av den här dagen. Befinner mig just nu vid havet och det glittrar så där förföriskt vackert... 
 
"Vilka köp planerar du att göra den här gången?" 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela