atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Intressant topplista av bloggaren KJBR!

Publicerad 2019-01-20 20:07:00 i Atlasinvesto,

 
Brukar inte skriva om andra bloggare och deras inlägg men tänkte faktiskt tipsa om ett nu. Det är bloggaren Kan jag bli rik som nyligen sammanställt en topplista för Ekonomibloggarnas utdelningar för 2018. En gedigen sammanställning som är både kul och intressant att läsa. 
 
Som utdelningsinvesterare (jo jag ser mig väl som det i grund och botten) är det alltid kul att kunna ta del av andra investerare. Att bli inspirerad av vad som faktiskt kan vara möjligt att uppnå - med ett konsekvent investerande och sparande. Listan konkretiserar - och på sitt vis förenar den också - ett stort antal människor/bloggare som varje år kämpar och brinner för det här med investerande och utdelningar. Dessutom är ju topplistan ett fönster mot att hitta andra intressanta bloggare att kunna följa och ta del av. Där var flera nya som jag inte sett tidigare. Stort tack för det KJBR! 
 
Jag har sagt det förut och säger det igen: bloggosfären med ekonomibloggar känns verkligen som en härlig grupp av målmedvetna människor som inte är här för att ge upp en dröm utan för att förverkliga den! En skön atmosfär! 
 
Och jag tror att just viljan bland ekonomibloggare, viljan att dela med sig av sina tankar och strategier, men också den vettiga tonen, är några av andledningarna till att jag upplever den här känslan och atmosfären. Här finns ingen avundsjuka. Alla verkar intresserade och vill istället inspirera och ta del av varandra på ett eller annat sätt. Det handlar helt enkelt om en äkta glädje för ämnet, att motivera och motiveras. 
 
Med det önskar jag er alla en trevlig fortsatt söndag. 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kanjagblirik

Publicerad 2019-01-21 23:01:49

Tack för omnämnandet även om det är ni alla ekonomibloggare som jag ska tacka. Ger oss både inspiration och motivation. Dessutom har man hittat en hel del nya bloggar som man inte läste tidigare. När inlägget publicerades fanns det 27 stycken på listan, nu är där 45. En bra utveckling!

Mvh kanjagblirik

Svar: Det är du värd KJBR! Listan är bra, intressant och uppskattad - vilket från 27 till 45 är kvitto på. Och i alla fall JAG ser redan fram emot att läsa din 2019 års topplista över utdelningar och hur det kommer att gå för gänget!
Hur ser förresten din egen portfölj ut? Hittar inte den på din blogg?

Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela