atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Ekonomiska & Finansiella mål Atlas Investo 2019

Publicerad 2019-01-03 13:09:00 i Atlasinvesto,


Efter att tittat igenom portföljen på Avanza har jag kommit fram till en liten ny approach till mitt investerande 2019. Jag kommer nu att redogöra för den här approachen och investeringsplanen samt några andra ekonomiska mål för året.
 
För att skapa ett tydligare fokus och en ny strategi (inom min masterplan) kommer jag det här året testa att uttryckligen skriva ner hur många nya aktier i mina bolag som jag ska köpa.
 
Jag har räknat ihop ett ca värde på vad detta kommer att kosta och jämfört med hur stor del av detta som täcks av årets utdelningar. När jag väl köpt upp det antal aktier i varje bolag som jag satt upp som mål kommer jag punktinrikta årets övriga investeringar (kapital) mot något eller några av portföljens bolag.
 
I år kommer jag troligtvis att köpa aktier i bolagen i följande ordning:
 
    1 Axfood 
    2 Handelsbanken 
    3 Castellum 
    4 SEB 
    5 Epiroc 
    6 Industrivärden 
    7 Atlas Copco 
    8 Hennes & Maurits 
    9 Latour 
 
Det känns både motiverande och spännande att investera utifrån det här upplägget och jag tror det kommer passa både mig och portföljen riktigt bra.
 
Mina ekonomiska och finansiella mål för 2019 ser delvis ut som följer:
 
1. Få minst 62 000 kr i utdelning
2. Öka i respektive bolag med X st bolag
3. Återinvestera 100 % av utdelningen
4. Investera minst 20 % av min lön
 
I och med detta så är jag nu redo för att börja investera i portföljen vilket känns bra. Penseldragen är gjorda. Måltavlan är upphängd! 
 
"Hur blev dina ekonomiska mål för 2019?"
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Postat av: Kanjagblirik

Publicerad 2019-01-04 23:12:20

Lycka till 2019!
La till dina mål i sammanställningen på http://www.kanjagblirik.se/2019/01/mal-2019-sammanstallning-fran-olika-ekonomibloggar/
och i min blogglista.

Mina mål hittar du på bloggen, blev ekonomi, träning och bloggrelaterade mål.

God Fortsättning
Mvh

Svar: Hej där Kanjagblirik,
Välkommen tillbaka till bloggosfären! Jag önskar dig så klart ett riktigt gott 2019 också! Dina mål för 2019 ser väldigt starka ut och det ska bli spännande att följa dig. Lägger till dig bland mina länkar till ekonomi bloggare. Nu rustar vi oss och sätter segel på 2019 års hav.

Med vänlig hälsning,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela