atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Deer Market

Publicerad 2019-01-08 09:50:01 i Atlasinvesto,

 
Läste i Placera för någon dag sedan om börsuttrycket "Deer Market" och blev lite fascinerad. Jag är som sagt en glad amatör inom ekonomi och finans. Men har ju läst en hel del litteratur och tidningar i ämnet och följt diverse mediala kanaler och ekonomiska internetsajter genom åren, likväl har just det uttrycket helt undgått mig. 
 
Investopedia beskriver detta börstillstånd på följande vis "A deer market is not a bull market or a bear market, but instead is characterized by low trading volume and little movement. A deer market is a flat market that can last for a short or long time, although deer markets are unlikely to persist under normal trading and economic conditions."
 
Med andra ord så har 2018 varit allt utom just en "Deer Market"! Vad 2019 blir återstår att se. Förhoppningsvis lite mer tjuraktig efter dessa björntider. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela