atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Atlas Safe

Publicerad 2019-01-12 00:02:51 i Atlasinvesto,

 
Livet består av en mystisk mix av möjligheter och svårigheter. Ibland kommer de till oss i nästan paradoxala skepnader. Men för ett öppet sinne kan en stängd dörr resultera i ett öppnat fönster någon annanstans. För det är många gånger vi själva som ger etikett åt det vi möter. Så det gäller att vara lyhörd inför potentialen i det vi väljer att se på vår resa genom livet.
 
Jag har vid något tillfälle nämnt att en annan arbetsgivare räckt ut sin hand mot mig. Erbjudit en mindre tjänst som kan vara ett fönster mot en otroligt spännande framtid. En framtid som jag dessutom sett som ett av mina yrkesmål; och som givit mig både en djupare mening och motivation i mitt dagliga arbete. Nu kan jag nästan röra vid den framtiden... 
 
Men när nu chansen närmar sig är det intressant att se hur mitt psykologiska trygghetssystem Atlas Safe sätts i spel. Hur oron för att träda in i det okända och lämna något som tagit mig ett decennium att bygga upp börjar greppa tag i mig. Men jag vet vad jag velat och tänker våga låta den viljan få leda mig - få bära mig - mot möjlighet och utveckling; möjligheten att växa som pedagog, som ledare och som människa.
 
Varje resa måste börja någonstans. Och varje fantastisk resa måste sluta någonstans. Och jag inser att för att nå mina mål och mina drömmar kommer jag behöva att förlora något annat på vägen. Så är livet skapat tror jag. De underbara och enormt lärorika åren jag haft på min arbetsplats bär jag med mig i varje steg på den nya resan. Och alla mina kollegor - som varit de bästa jag haft - kommer jag att sakna. Men att jag förlorar dessa läromästare till kollegor innebär likt en naturlag att jag kommer vinna nya. Någonstans i en närma framtid står de och väntar på mig. Och jag tror det kan bli bra.
 
Och på ett sätt lever jag mitt liv efter deviset att antingen utvecklas jag eller så börjar jag stagnera. Hittills har den här tilltron och deviset burit mig på sina axlar och fungerat som ett fyrtorn om kvällen. Jag tänker lita på min instinkt och för att parafrasera den engelske filosofen Thomas Hobbes "I'm about to take my next voyage, a great leap in the dark.". Jag tänker våga trycka ut den där korkskruven. Vem vet vad som finns därute... 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela