atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Atlas Investo firar 250 inlägg!!

Publicerad 2019-02-17 09:31:00 i Atlasinvesto,

 
Vi vet aldrig var en resa verkligen slutar. Bara var den börjar. Min bloggresa började för 250 inlägg sedan. Och det har varit en spännande och utvecklande resa!
 
Jag skriver bloggen för att dokumentera min färd mot morgondagen. Som bomull för nuet. Men också som ett minne av gårdagen. Det är lustigt vad livet blir värdefullt när du blir förälder. Alla de där dagarna som passerar blir plötsligt så viktiga att berätta om, att minnas och bevara, att bygga vidare på, att lära sig av. 
 
I bloggen blandar jag mellan personliga och ekonomiska reflektioner. Mellan drömmar och verklighet. Men framförallt berättar jag historien om Atlas Investo. Jag berättar för er, för mig själv och för mina älskade barn.
 
En dag kommer Athena och Amadeus kunna läsa blogginläggen och uppleva min resa. Ta del av den här sidan av mig som människa. Och kanske läser de in eller upptäcker nyanser i texterna av sin pappa som de fram tills dess aldrig gjort? En rikare, djupare och mer nyanserad bild av den där "mannen" som faktiskt funnits vid deras sida sen begynnelsen. Bara det är ju en kittlande tanke och ger ju bloggen sin essens. 
 
Okey, 1 inlägg har blivit till 250! Resan började och den fortsätter. Nästa delmål rent bloggmässigt är att nå 300 skrivna inlägg. Vilket jag kanske gör redan det här året. Just nu har jag flödet och drivet och jag ser fram emot att fortsätta ge liv åt mitt skrivandet och reflekterande här på bloggen. Hoppas att ni fortsätter följa med på resan. En resa som Buddha så hoppfullt och vackert beskriver som:
 
"You are far from the end of your Journey. The way is not in the sky. The way is in your heart."
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Postat av: Procentpanik

Publicerad 2019-02-17 22:09:10

Stort grattis till uppnåd milstolpe i bloggandet! Själv har jag inte den blekaste aning hur många inlägg jag gjort? Men jag tror det är långt i från 250st.
Bloggandet är en bra dagbok över ens investerarresa och det har hjälpt mig många gånger att både tänka igenom investeringar innan jag skriver inlägg men också fått mycket input via kommentarer om andra vinklar man inte själv tänkt på.
Härligt, fortsätt med ditt bloggande Atlas.

Svar: Tack PP!
Jag håller med dig i det du skriver. Bloggandet är en slags interaktiv dagbok som ger både feedback och perspektiv.

Jag gillade dina tankar i ditt inlägg "Veckans spaning" om analytiker som hissar och dissar. Jag kallar de för brus som om det vill sig illa kan skada människors mod att investera.

Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela