atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Decenniets sista sparkvot blev 30,4 %

Publicerad 2019-12-23 21:08:00 i Atlasinvesto,

 
Jag låg på hanen idag, som värsta Lucky Luke. I och med Julen har jag en hel del bollar i luften. Men ingen Jul ska stoppa en av de viktigaste och roligaste bollarna (och den här månadens stora ekonomiska höjdpunkt), nämligen den att tanka aktier till pengamaskinen!! 
 
Klockan 00:00 vid midnatt skickade jag över den summa till Avanza som jag beräknat som rimlig att kunna avsätta den här månaden, vilket till min glädje blev 30,4 % av lönen. 
 
Och när börsen öppnade köpte jag direkt SEB för det mesta av sparkvoten. Dagens inköp ser jag som en tidig och fullt adekvat julklapp.
 
Decenniets sista investering - det känns nästan lite vemodigt... Men samtidigt så är ett helt nytt och fräscht årtionde på väg med allt vad det kan innebära. Och när det gäller 2020 - första året av tio nya - ser jag med både tillförsikt och spänning på vad det har att erbjuda rent ekonomiskt.
 
Så den här cowboyen rider motiverad vidare på sin Jolly Jumper in i solnedgången. Fullt medveten om att det är bara universum som vet vad som väntar mig i gryningen...och lyssnar ni riktigt riktigt noga kan ni höra gamle Atlas sjunga:
 
En nöjd ensam cowboy, på väg i solnedgång. 
En nöjd ensam cowboy, och min väg är väldigt lång..."
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela