atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Välkommen till utdelning 1, 2, 3 & 4!

Publicerad 2019-04-03 20:41:00 i Atlasinvesto,

 
För utdelningsinvesteraren är vi inne i en härlig period. Det är nämligen ofta nu som kvittot på strategin är som starkast. Utdelningssäsongen har ju dragit igång med buller och bång!
 
Så också för Atlas Investo! Först ut var Axfood och Castellum. Tätt följt av SEB och Handelsbanken. Planen var att köpa på mig ATCO för mina fyra första utdelningar. Och i gammal god anda har jag exekverat planenligt.
 
Atlas Copco är ett cykliskt bolag och går bra just nu. Köprekommendationerna står som spön i backen. Den är något dyr i dagsläget. Men för mig handlar det om att nå ett visst antal aktier i bolaget vilket jag räknar med att göra i år. Alltså köper jag hellre mer i ett fantastiskt bolag som är lite dyrare och som jag tror på och förmodligen kommer ha i portföljen under många år framöver - än i ett bra bolag som är billigare. Som en sann "Buffettian"! 
 
Nu är det bara att vänta in aprils utdelning från Industrivärden. Ett av mina äldsta kärninnehav. Och ett bolag som jag är väldigt trygg med och som jag har en stark framtidstro på. Varför? Det är ju Fredrik Lundberg vid spakarna! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela