atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

The Queen of My Heart and Soul

Publicerad 2019-04-13 10:50:00 i Atlasinvesto,

 
Under hela mitt liv har hon varit där. Fostrat mig. Älskat mig. Förlåtit mig. Stöttat mig. Skällt på mig. Skrattat med mig. Lyssnat på mig. Läst sagor för mig. Gett mig hopp. Jag talar så klart om min alldeles egen superhjältinna - min mamma!
 
Mamma har under min uppväxt berättat historien om hur hon längtade efter ett barn att det nästan blivit som en mytisk saga. Den om hur hon tillslut fick mig och hur hennes största dröm gick i uppfyllelse den där dagen. 
 
Hon växte upp under knapra omständigheter. Ett barn av 1940-talet. Mamma började dela ut tidningar när hon gick på lågstadiet för att tjäna in pengar till familjen. Fostrades av en sträng far och en varm och omsorgsfull mor i en stor familj med flera syskon. Hon slutade skolan efter sju år för att börja ett förvärvsarbete inom textilindustrin där hon sedan jobbade kvar i 30 år.
 
Mamma är förmodligen en del av den ryggrad som byggt upp Sverige med sin extrema arbetsmoral och flit. Deras slagord var "Jobbet framför allt!!". En av de berömda 40-talisterna, där nu de flesta stämplat ut för gott från arbetsmarknaden, efter en makalös insats för vårt land. 
 
Mamma arbetade i alla år efter att hon slutade skolan. Samtidigt som hon tog hand om sin familj och gav mig ett hem och det bästa liv jag någonsin kunnat be om. Hon har lärt mig att uppskatta vad jag har. Och alltid pushat mig att jag kan bli vad jag vill om jag bara kämpar. Mamma blev utan tvekan den stränga och godhjärtade matriarken i vår familj så som hennes far en gång var den stränga patriarken i hennes. 
 
En stor del av min kris på sistone har berott på insikten att vår saga tillsammans har ett slut. Tanken att min hjältinna, som varit både min sköld och min trygga lagun, en dag inte längre kommer vandra på vår Jord har plågat mig. Det som oroade mig nästan ännu mer var om jag skulle förlora henne till någon demenssjukdom. Men det vet man aldrig i förväg.
 
Samtidigt så har hon gett mig allt hon kan. Och jag är så otroligt stolt när jag tänker på min mamma. Hon lät mig få blomma på hennes äng omgiven av sitt varma och trygga solsken. Hon gav mig ovillkorlig kärlek. Hon gav mig sitt allt. Det gör hon än idag! 
 
Jag tänker göra allt jag kan, av den tid vi har kvar, för att fortsätta visa mamma hur mycket jag älskar henne. Hur mycket hon betyder för mig. Och när vi en dag skiljs åt så ska jag fortsätta bära mamma i djupet av mitt hjärta, tills den dag mitt hjärta slutar att slå. Tills den dag mitt hjärta slutat att slå. 
 
En otroligt tacksam son, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela