atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Stigar mot ekonomisk framgång 3

Publicerad 2018-09-09 12:38:58 i Atlasinvesto,

 
 
Stigarna fortsätter... Så när väl sparandet riktas om mot investeringar och på att få avkastning på kapital gäller det att hitta nästa stig. I mitt fall var det att konstruera en tydlig plan - en privatekonomisk masterplan!
 
Väldigt många verkar inte ha någon egentlig färdriktning i sin privatekonomi. Det hade inte jag heller förrän jag började tvivla på min bank och dess intentioner... Men ju mer jag läste insåg jag vikten av att faktiskt ha en ekonomisk masterplan och för drygt fyra år sedan skrev jag ner min första. 
 
Att skriva ner en masterplan är definitivt ett steg OCH en stig i rätt riktning mot att öka sannolikheten för en större framgång i sin ekonomi än utan en sådan. Som i så mycket annat här i livet! Om vi inte själva designar vart vi är på väg så finns där alltid andra som är redo att ta den rollen - att designa våra liv. Och när det kommer till vår privatekonomi är det bland annat bankerna som gärna vill ta den rollen och agera regissör.
 
Så med en tydlig nedskriven privatekonomisk plan manifesterar sig en måltavla som vi nu kan sikta mot och navigera utifrån. Så har det varit för mig. Den har varit något av det viktigaste jag gjort för min ekonomi. 
 
Samtidigt är det här med att ha en nedskriven plan kanske en av de mest UNDERSKATTADE stigarna inom privatekonomisk framgång - i alla fall enligt mig. Att inte skriva ner sin privatekonomiska masterplan riskerar öka chansen att man går vilse. Det är som att försöka navigera i Paris med en karta över Berlin. To be continued! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela