atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sista utdelningen är investerad!

Publicerad 2018-11-17 14:12:46 i Atlasinvesto,

 
Årets sista utdelning är på plats. Det är modeskeppet H&M som står för den och därmed stänger Atlas Investo utdelningsboken för 2018. 
 
Och som jag utlovade för några inlägg sedan fyllde jag på med ytterligare SEB för hela slanten. Därmed är SEB mitt åttonde största innehav tätt följt av Latour. SEB är ett av Investors kärninnehav och har varit så sedan 1916.
 
I Atlas Investo har SEB från och med 2018 blivit ett av kärninnehaven. Och undan för undan kommer jag låta SEB få växa position och på sikt inta sin roll som ett av de bolag - ett av mina skepp mot horisonten - som får följa med på min finansiella resa.
     Kanske kommer SEB att finnas i min portfölj i över ett sekel precis som de varit i Investors. Who knows...
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela